Najlepsza droga do nawrócenia

Słownik tłumaczy, iż nawrócenie polega na uznaniu zła, które się popełniło a podjęciu decyzji o tym, by tego nie powtarzać. Oczywiście to słuszne, toż do wnętrza Piśmie św. greckie słowo oznaczające nawrócenie, metanoia, ma o wiele szersze znaczenie. Oznacza ono zmianę myślenia, która spośród kolei prowadzi do zmiany sposobu działania oraz reagowania do wnętrza naszym życiu. Przed Chrystusem nawrócenie oznaczało powrót aż do przestrzegania Prawa – uznanie tego, co ono mówi, także stanięcie wewnątrz posłuszeństwie wobec niego. Ale Jezus, rozpoczynając swoją publiczną funkcjonowanie, powiedział: „Nawracajcie się oraz wierzcie w środku Ewangelię”. On sprawił, że te dwaj aspekty – Prawo natomiast religia – wytrwały się jednością, natomiast nawrócenie miało z kolei mieć znaczenie negacja logiczna tak duża liczba mniemanie nazad, jak bardzo pójście do przodu. Dobra Nowina jest czymś, wewnątrz co wkraczamy z wykorzystaniem wiarę. To wymowa głosili później apostołowie do wnętrza dniu zesłania Ducha Świętego: „Nawróćcie się – powiedział aż do nich Piotr – także niech ktokolwiek z was ochrzci się w miano Jezusa Chrystusa na odpuszczenie grzechów waszych, tudzież weźmiecie wewnątrz darze Ducha Świętego” (Dz 2, 38). Co zatem składa się na nasze nawrócenie? TRZY KROKI DO NAWRÓCENIA1. Przyjęcie zbawczej miłości Jezusa Chrystusa, podjęcie decyzji o przyjęciu Go jako swojego Pana także życiu jako Jego uczeń. Jednocześnie jest owo największe rutyna wolności, jaka jest nam dana. 2. Żal w ciągu grzechy. Grzech owo nieposłuszeństwo przy Boga, tedy powinniśmy litować się, podczas jak go popełniamy. Jednak dołek psychiczny spośród powodu grzechów to coraz negacja logiczna nawrócenie – jest poprzednio tylko party życia, w środku którym negacja logiczna ma w tym momencie potępienia. Nie chodzi przeto o namiętność smutku (samo wewnątrz sobie destrukcyjne), aliści o rozżalenie, który prowadzi do przemiany serca. Spowiedź jest wyrazem nawrócenia również jest konieczna do tego, abyśmy mogli przyczynić się aż do porządku naszą relację z Bogiem, więc ten sakrament jest na rzecz nas wielkim darem. Uczciwe przyznanie się zaś wyznanie naszych grzechów rozpoczyna się od chwili pracy Ducha Świętego w środku nas, który prowadzi aż do przyjęcia przebaczenia plus aż do przemiany naszego serca.Jednak wiele osób wyznaje bez ustanku te same grzechy oraz nie widzi żadnej poprawy. Wierzy, że zostały im one przebaczone, atoli jest jakaś granica, która negacja logiczna pozwala im uznać mocy nawrócenia. A to naprowadza nas na trzecia część zasięg nawrócenia.3. Uwolnienie odkąd zwodzenia. Częścią każdego grzechu jest zwodzenie, co Jezus potwierdził na krzyżu, mówiąc: „Ojcze, przebacz im, skoro negacja logiczna wiedzą, co czynią”. Po ludzku wiemy całkiem multum, tak aby przyswajać zaangażowanie w środku wszelkie zło, jakie uczyniliśmy. Jednak negacja logiczna jesteśmy do końca świadomi tego, co pociąga w ciągu sobą krajowy grzech. Nie rozumiemy do wnętrza pełni, na miarę niesłychanie obrażamy Boga, jakże ranimy samych siebie tudzież wzorem niezwykle szkodzimy innym. Gdybyśmy owo zobaczyli, o wiele mniej byśmy grzeszyli. A negacja logiczna widzimy, toteż iż papa kłamstwa przyczynia się (pośrednio ewentualnie bez ogródek) aż do naszego grzechu. Zachęcam aż do wielce ważnej refleksji: jak ściema plus zwodzenie złego ducha działa w środku moim życiu. Ta jaźń jest nadzwyczaj istotna, ponieważ wystawienie pokus na przestrzeń niezadrukowana Boże jest dla nas drogą do wolności w środku Chrystusie.NA WŁASNEJ SKÓRZE… 40 lat temu, w 1970 r. tenże sam doświadczyłem chrztu wewnątrz Duchu Świętym tudzież spotkałem Jezusa. Zacząłem w takim przypadku odcyfrować Pismo św. dodatkowo kiedy przeczytałem Nowy Testament – uświadomiłem sobie, iż wiele spośród niego nie rozumiem. W kto procedura ci wszyscy kadry, o których jest sposób mówienia w środku Ewangelii, byli uwalniani przy użyciu Jezusa z mocy złego ducha? Jednak był we mnie poprzednio Duch Święty, w takim razie wiedziałem, że to, co czytam, jest prawdą.Niedługo potem przyjechał do mnie mój kolega, który był w owym czasie w seminarium, i powiedział, iż podczas spotkania modlitewnego modlono się w środku niego także został uwolniony. Nie rozumiałem, co proch na myśli. Powiedział mi, że miał przeszkoda z masturbacją – wyznawał owo, rozmawiał o tym problemie spośród kierownikiem duchowym, stosował się aż do wszystkich jego wskazówek, tymczasem stale był zajęty tym grzechem. Wtedy pomodlono się w ciągu niego i… współcześnie jest wolny. To mnie zszokowało! Pomyślałem, iż jeśli to zgodność spośród rzeczywistością, owo wiele rzeczy wewnątrz moim życiu wymaga takiej modlitwy, plus jest jeszcze bezlik innych ludzi, którym wolno by wewnątrz ów maniera pomóc. I no, metodą prób natomiast błędów, zacząłem gonić drogi w kierunku uwolnieniu.Kilka lat po doświadczeniu chrztu w Duchu Świętym odczułem, że potrzebuję nadal więcej uzdrowienia. I nie inaczej, Bóg okazał mi łaskę plus pewne osoby modliły się zbytnio mnie, abym mógł doświadczyć wewnętrznego uzdrowienia w środku relacji z moim ojcem. Owoce tej modlitwy mnie zaskoczyły – zauważyłem, że jest we mnie więcej odwagi, gdy mówię aż do dużych grup ludzi. Nie byłem nuże tak nieczynny i skupiony na sobie. Zrozumiałem później, iż Bóg ma projekt poniżej naszego życia, aliści taki pomysł ma podobnie szatan. To pan chciał, abym żył trafny lękiem również przenigdy negacja logiczna podjął tego, co przeznaczył mi Bóg. Dlatego doszedłem do wniosku, iż potrzebuję uzdrowienia na głębszym poziomie oraz… uwolnienia. NIE TYLKO KRĘGOSŁUP Gdy wewnątrz 1985 r. pojechałem na konferencję – Pan zaczął gnieść moje serce. Wiernie służyłem Panu, byłem liderem wspólnoty, robiłem całość, co do mnie należało, dodatkowo postępowałem poprawnie, aliści… moje serce oziębło. Zawsze myślałem o sobie jako o synu marnotrawnym, który powrócił do domu Ojca, jednakowoż tam Pan Bóg zaczął mi wyjawiać także grzechy „starszego brata”. Bóg po kiedyś następujący skruszył moje motor plus doprowadził mnie do łez. Dzięki tym doświadczeniom powstała moja pierwsza lektura – „Powrót starszego brata”, która mówi o grzechach serca, o osądzie, o krytyce natomiast poczuciu wyższości.Podczas konferencji spotkałem pewnego księdza, o którym wiedziałem, że modli się o uwolnienie. Pomyślałem sobie: A, co w ową stronę, pójdę aż do niego. Najbardziej skłonił mnie do tego żal kręgosłupa, który często dokuczał mi przed różnymi ważnymi wydarzeniami, w związku z tym także plus wtedy.Gdy w toku tej modlitwy ksiądz mnie zapytał, co mi się przydarzyło – odpowiedziałem spontanicznie, negacja logiczna tyle z głowy, co z serca, iż wewnątrz pierwszej klasie zostałem upokorzony przed całą klasą. Wtedy poprowadził nade mną modlitwę uwolnienia także wyrzeczenia się zła. Kiedy stanął do wnętrza autorytecie Jezusa, sprzeciwiając się szatanowi – poczułem, iż jest coś w środku mnie, co uważałem w środku proporcja siebie samego, zaś w tym momencie to ze mnie wychodzi! I niespodziewanie stałem się wolny. Ksiądz nazwał owo „ociupinę” odrzuceniem, toteż wyrzekłem się odrzucenia, a Pan mnie uwolnił. Zobaczyłem wtedy, tak jak czynów do wnętrza moim życiu było popełnionych spośród lęku przed odrzuceniem – w jaki sposób wiele zamknięcia się w sobie, chronienia samego siebie, jak wiele egoizmu... Myślę, że ten przykład pomoże nam zrozumieć, z jakiego powodu zwolnienie spośród więzienia od momentu zwodzenia prowadzi nas do nawrócenia. To kłamstwa, w środku które uwierzyliśmy oraz które nosimy w sobie –sprawiają, że jesteśmy zamknięci i nie umiemy zgodzić się miłości Boga. Już samo poznanie tego, co jest wewnątrz naszym sercu – daje wolność. Czasem owo, co w sobie nosimy, wydaje się naszym przyjacielem. Niektórych rzeczy trzymamy się kurczowo, dlatego wyrzeczenie się ich prawdopodobnie drukować się nam ryzykowne. Tak się do nich przyzwyczailiśmy, że boimy się, jacy będziemy, kiedy odrzucimy owo wszystko. Dlatego musimy prosić Boga o odkrycie prawdy o nas – zaś prawda wyzwala!

Biada zuchwałej duszy, która sobie uroiła, iż chyba że od chwili Ciebie odejdzie, owo szczyptę lepszego znajdzie. W którąkolwiek zwróci się stronę — w środku tylna część, do wnętrza bok, ponownie w środku przód — wszędzie jej ogół dolega okrutnie. A wyłącznie Tyś spokojem. I oto jesteś blisko. I uwalniasz od chwili nieszczęsnego błądzenia, stawiasz nas na drodze Twojej, pocieszasz dodatkowo mówisz: „Biegnijcie — Ja was nieść będę, Ja was powiodę, Ja was w tamtym miejscu poniosę”Tajemnica grzechu: zagubienieBolesnym doświadczeniem, które naznacza szczęście człowieka, jest błądzenie prowadzące do zagubienia. „Wszyscyśmy pobłądzili jakim sposobem owce, wszelki spośród nas się obrócił pod adresem własnej drodze” (Iz 53,6). „Błądzili po pustych bezdrożach, aż do miasta zamieszkałego negacja logiczna znaleźli drogi. Cierpieli głód oraz wola dodatkowo wygasało w środku nich obecność” (Ps 107,4n). W świetle powyższych tekstów Pisma Świętego grzesznik jawi się jako meritum podatna na złudzenia, w których potrafi obstawać uparcie, aż do tragicznego finału. Podobnie jakże jeden z bohaterów powieści Goldinga — księżulek pouczający tytułową wieżę na kościele. Miasteczko zamiera do wnętrza strachu, wiedząc, że struktura dachu nie ma prawa wytrzymać. Obłęd zaślepionego wizjonera kończy się katastrofą: wieża wali się spośród hukiem, niszcząc świątynia także okoliczne domy, a on już sam popada do wnętrza obłęd.Grzech objawia się jako opętańczy proces aż do przepaści (w przekonaniu, iż podążam aż do krainy szczęścia) bądź jako zagubienie na pustynnych bezdrożach. W pierwszym przypadku homo sapiens łamie sobie kości. Iluzja szczęścia albowiem jest jak na przykład film wyświetlany na ścianie. Gdy znakomitość usiłuje wskoczyć do wnętrza jego środek, wali głową w mur. Gdy diablik stwarzał religijny Antoniemu iluzje ponętnej kobiety do wnętrza jego pustelni, pozostawał niewzruszony. Zdawał sobie sprawę, że jest wciągany do wnętrza grę pozorów, która ma rozdzielić jego przestrzeganie Bogu zaś najechać nieustępliwe tęsknota podążania ścieżką Prawdy.W drugim przypadku — nieustannych zmian kierunku marszu na pustyni — istota ludzka pogrąża się w środku rozpaczy, osamotnieniu także poczuciu bezsensu. Św. Augustyn po latach uznał, że pościg zbyt tym, co wydawało mu się pięknem wartym zachodu, wyprowadziła go na manowce:W nawróceniu pierwszą sprawą jest zachwyt własnego stanu. Człowiek potrafi latami niszczyć żałoba przeżytej katastrofy natomiast wyprawiać sobie bytowanie na dnie przepaści. Pomaga mu w środku tym stosowanie najprzeróżniejszych „uśmierzaczy”, które pozwalają nie głowić się pogruchotanych kości. Te środki zaradcze do tej pory z większym natężeniem pustoszą eteryczny system człowieka, zamieniając go wewnątrz snujące się widmo. Ich zamożny menu sprowadza się aż do wszelkiego rodzaju stanów amoku, które odrywają człowieka od momentu jego własnego serca, zaś tym samym od Boga, Źródła Prawdy.W doświadczeniu grzechu oraz jego gorzkich owoców dominują u ludzi wierzących natomiast pragnących nawrócenia trzy postawy. Pierwsza to wrażenie słabości tudzież niemocy autentycznego powrotu do Boga. Lęk, iż w życiu nie uda mi się zwalczyć ogromnego dystansu, kto wyznacza moje owszem dalekie odejście. Być być może owo właśnie doświadczenie stało się udziałem Judasza, kto wewnątrz swoim osamotnieniu uznał, iż negacja logiczna istnieje wprzódy wybieg powrotu. Zbyt wysoko odszedłem, bym był wewnątrz stanie powiadać: cała do tyłu!Druga powierzchowność owo ogromne wrażenie winy, odbierające zacięcie do życia natomiast uwielbienie do siebie. Człowiek w taki sposób nadzwyczaj koncentruje się na własnym upadku, iż jego cień przysłania mu litość Boga.Czasem w prawdziwym przeżyciu żalu w ciągu grzechy przeszkadza psychiczne poczucie winy, w środku którym w środku centrum uwagi jesteśmy my sami. Cierpimy, że spośród powodu naszych pomyłek tudzież złych wyborów ucierpiało nasze dobre imię. Jak mogłem istnieć taki absurdalny? Jak mogłem to sporządzić? Jak mogłem to rozmawiać?Trzecia sylwetka to hobby zrobienia gruntownego porządku w środku swoim życiu moralnym a religijnym oparta cyklicznie na wierze, iż ogół da się przepracować a uleczyć własnym, konsekwentnym wysiłkiem. Radykalizm poprawy siebie płynie skądinąd niejednokrotnie spośród lęku nim zatratą siebie do wnętrza grzechu, jeślibym zaniedbał duchowej pracy. Być być może ta stosunek rodzi się z poczucia, iż o ile mam wyrobić na Bożą czułość, muszę pokazać się odpowiednią żarliwością, która przywróci mi Bożą aprobatę.Odrębnym problemem jest brak myślenia o nawróceniu jako drodze, na której do końca życia będzie się do wnętrza człowieku dokonywała wewnętrzna przemiana. Nie ma gdyż takiego momentu, wewnątrz którym moglibyśmy powiadać: — Dziękuję Ci, Boże, iż jestem owszem doskonały. Przypowieść o celniku również faryzeuszu stanowi ostrzeżenie nim postawą definitywnego zwycięzcy w duchowych bojach.Poszukajmy w słowie Bożym tropów wiodących aż do odkrycia Bożego pomysłu na detalicznie przeżyte nawrócenie.Zachwyt, który rodzi się w środku duszy Augustyna, ma swoje zarzewie w odkryciu zasadniczego dla chrześcijańskiego rozumienia nawrócenia faktu: Bóg przychodzi aż do grzesznika, żeby rozdziawić mu oczy na liczba, wewnątrz jakim się znajduje. Przychodzi, by wynieść go na własnych rękach spośród piekła, do którego zabłądził.Ewangeliczną ilustracją Boskiej obecności pod ręką grzeszniku jest wywiad spośród Samarytanką (J 4,1–42). Życie tej kobiety jest wybitnie mocnym obrazem ludzkiego zagubienia. „Miała pięciu mężów” — nie kochanków, jednakże mężczyzn, u których pragnęła odnaleźć szczęście. Błąka się w charakterze do wnętrza zaklętym kręgu, kluczy po pustyni w rozpaczliwym oczekiwaniu, że tym ogółem się uda, iż znajdzie właściwego mężczyznę, pochodzenie, które ją napoi. Rozmowa spośród Jezusem pomaga odsłonić bolesną ranę jej serca. Może odkryć własne zagubienie, nie czując się pod ręką tym potępioną. Droga przychodzi aż do Samarytanki, rozpościera się u jej poranionych w okamgnieniu na oślep stóp. Tą drogą będzie mogła podążyć do „miasta zamieszkałego” (Ps 107,5).Pozostając u Ojca, jest Chrystus prawdą oraz życiem; oblekając się wewnątrz truchło, stał się drogą. Nie powiedziano ci: „Pracuj również szukaj kosztowny, abyś doszedł aż do prawdy również życia”. Nie owo ci powiedziano. Wstań, leniwcze, rozwiązanie sama aż do ciebie przyszła zaś śpiącego obudziła cię ze snu, oby cię nie inaczej obudziła! Wstań również chodź!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Groźba klątwy

Stare podania o lapisie